Lectia 1 Engleza - Salutam si Intrebam de...Sanatate - Dialog Audio Tradus, Cuvinte de Baza Engleza, Exercitii, Invata sa Scrii, Citesti, Pronunti, Conversezi in Engleza fara Profesor pentru Incepatori, Copii, Elevi Gratuit Online


1. Dialog in Engleza - Romana, (audio si text)

1.1. Citiți textul cu glas tare.



”Good afternoon, Mr. Smith!”
”Hi, Mark. How are you today?”
”I'm fine, thank you. And you?”
”I'm ok, too. I heard you were sick. Are you feeling better?”
”Yes, I caught cold but I'm fine now. My mom took care of me.”
”I'm very happy to hear that. And your mother, is she all right, too?”
”Yes, she's doing well. In fact, she asked me to say hello for her to Mrs Smith. Could you please send her our respects?”
”Sure. I'll tell her you asked. You have our home number, right? I remember my wife telling me she needed to have a chat with your mother these days.”
”Yes. I'll tell my mom to give her a call when I get home.”
”OK. That's perfect. Send her my best wishes. I need to go now, Mark. We have a meeting.”
”Well, good luck! And have a good day, sir.”
”You too, Mark. Bye.”



1.2. Traducerea textului:


– Bună ziua, domnule Smith.
– Bună, Mark. Cum te simți azi?
– Bine, mulțumesc. Dumneavoastră?
– Sunt bine și eu. Am auzit că ai fost bolnav. Te simți mai bine?
– Da, am fost răcit, dar acum sunt mai bine. M-a îngrijit mama.
– Mă bucur să aud asta. Și mama ta, se simte bine și ea?
– Da, e bine. De fapt, mă rugase să o salut pe doamna Smith din partea ei. Îi puteți transmite dumneavoastră?
– Sigur. Am să-i spun că m-ați rugat să o salut. Aveți numărul nostru de telefon, nu? Îmi amintesc că soția mea mi-a spus că trebuia să discute cu mama ta zilele astea.
– Da. Am să-i spun mamei să o sune imediat ce ajung acasă.
– OK, perfect. Transmite-i toate cele bune. Trebuie să plec acum, Mark. Avem ședință.
– Atunci, succes, și să aveți o zi bună, domnule.
– Și tu la fel, Mark. Pa pa.



1.3. Recitiţi textul.

2. Vocabular (Vocabulary)





today = astăzi
thank you = mulțumesc
sick = bolnav
better = mai bine
I caught cold = am răcit (de la expr. ”to catch cold” = a răci)
she took care = ea a avut grijă, a îngrijit (de la expr. ”to take care” = a îngriji, a avea grijă)
happy = bucuros, fericit
to hear = a auzi
wife = soție, nevastă
chat = discuție amicală
mother/mom = mamă
meeting = ședință, întâlnire
good luck! = Mult noroc! Succes!
Two = Doi

2.1. Alcătuiți propoziții cu următoarele cuvinte: ask, wife, number, chat and meeting.

2.2. Explicați diferența dintre Mr and Mrs Smith.

2.3. Completați spațiile libere:

a) She sent you her _________. I told her you said _______, too.
b) __________ are you, Peter? I'm ___________, thanks. And you? We ______ all right. We're going out.
c) My sister wanted to say _________. Can you meet her later?


3. Înţelegerea textului (Comprehension)


3.1. Răspundeţi cu Adevărat sau Fals la următoarele întrebări:

a) Mark este fiul domnului Smith? (Is Mark Mr. Smith's son?)
b) Domnul Smith se arată îngrijorat în legătură cu sănătatea băiatului? (Is Mr. Smith concerned about the boy's health?)
c) Mama lui Mark o va suna pe soția domnului Smith? (Will Mark's mother call Mr. Smith's wife?)
d) Domnul Smith trebuie să meargă la spital? (Mr. Smith needs to go to the hospital?)
e) Mark se îmbolnăvise de varicelă? (Mark had caught chicken pox?)

3.2. Câte persoane sunt amintite în dialogul celor doi? Sunt ele de faţă?



Gramatica Lectiei

Formule de Salut

Cheia Exercitiilor






Mai nouă Mai veche